De school

De Lisdodde is een openbare basisschool in Emmen en onderdeel van Openbaar Onderwijs Emmen. Alle kinderen, ouders/verzorgers en leerkrachten, ongeacht hun afkomst of achtergrond, zijn bij ons welkom.

We proberen onze leerlingen zoveel mogelijk uit te dagen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen.

Kwaliteit voorop
Meer door minder is ons uitgangspunt. Wij gaan voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Kwaliteit van de leerkrachten, lessen, faciliteiten en andere omstandigheden die van invloed zijn op de ontwikkeling van de kinderen. Daarbij werken we vanuit ons oorspronkelijke doel: kinderen alle kansen bieden.

Rust, duidelijkheid, structuur en betrokkenheid
Onze belangrijkste pijlers zijn rust, duidelijkheid, structuur en betrokkenheid. Leerlingen hebben de ruimte om in rust te kunnen werken. Door structuur te bieden, weten de leerlingen waar ze aan toe zijn en hebben ze duidelijkheid. Betrokkenheid uit zich onder meer in het feit dat we graag goed contact houden met ouders, opa’s en oma’s en dat zij altijd bij ons terecht kunnen.

Grote school die klein aanvoelt
Op dit moment hebben we ongeveer 400 leerlingen, verdeeld over 18 groepen. Het team van de Lisdodde bestaat uit zo’n 35 collega’s. De dagelijkse leiding is in handen van locatiedirecteur Xander Assen. Hij is samen met bovenschools directeur Wichard Vorsteveld eindverantwoordelijk voor De Lisdodde. Onze ervaring is dat de school op papier groot is, maar klein aanvoelt!